sanna pysty crop web.jpg
Mämmi_Sanna.jpg
 

Löydä tasapaino ja elämänilo

On tärkeää oppia välineitä, joiden avulla elämän stressaavista tilanteista selviää helpommin eteenpäin. Arki helpottuu, työssä jaksaminen paranee, ihmissuhteista tulee läheisempiä ja oppii hoitamaan hyvinvointiaan kokonaisvaltaisesti. Näin luo itsestään vahvemman.

Kutsuisin itseäni tasapainoisen elämän ohjaajaksi. Olen joogaopettaja 200RYT ja mindfulness-ohjaaja. Kokonaisvaltainen hyvinvointi on minulle elämäntapa. Meditaation, joogan ja positiivisen ajattelun myötä olen tehnyt elämänmuutoksen. Havaitsen ja hallitsen tunteitani, osaan hallita stressiä, nukun hyvin, liikun säännöllisesti ja sopivasti, syön terveellisemmin. Tunnistan omat rajani ja tiedän vahvuuteni. Toimin itseäni kuunnellen ja voin siksi henkisesti sekä fyysisesti hyvin. Elämäni on tasapainossa.

Oma hyvinvointiin johtava tieni on kulkenut ikävän lapsuudenkokemuksen avautuessa mindfulnessin harjoittamisen alkuvaiheessa noin kahdeksan vuotta sitten. Mindfulnessin avulla oivalsin, miksi elämäni oli jatkuvassa kaaoksessa ja miksi voin niin usein pahoin. Tästä alkoi eheytymisen matka, jonka aikana olen oppinut paljon. Näitä asioita ovat myötätuntoinen tapa suhtautua itseen ja muihin, merkityksellisyyden kokeminen osana elämää, totuudessa eläminen, yhteisöllisyyden kokeminen osana hyvinvointia, päihteettömyys sekä jatkuva mielen ja kehon hyvinvoinnista huolehtiminen.

Omat hyvinvoinnin välineeni joutuivat todelliseen testiin, kun koin uuden vaikean tapahtuman vuonna 2014. Elämäni romahti ja jouduin ponnistelemaan oman fyysisen ja henkisen jaksamiseni kanssa. Palauduin kuitenkin nopeasti. Hoitavan lääkärin arvion mukaan palautumista nopeutti vuosikausia harjoittamani tietoisuustaidot, eli mindfulness ja jooga, sekä jatkuva huolehtiminen omasta hyvinvoinnista. Ymmärrän, mitä uupumus on ja miten stressaantunut keho ja mieli toimii. Tiedän, miten syvät vaikutukset pitkittyneellä stressillä voi olla.

Mindfulnessin ja joogan positiivisista vaikutuksista on paljon tieteellistä tutkimusta. Mindfulness helpottaa tutkitusti stressiä, parantaa vuorovaikutustaitoja ja tukee mielen hyvinvointia.

Tilaa Vapaudu huolista -kirja ja tule mukaan mindfulness- tai joogakurssille. Osallistu workshoppeihin. Yhteisissä tapahtumissa kohtaa paljon elämäniloisia ihmisiä. Tule mukaan!

Mindfulness ja jooga ovat hyviä omahoidon välineitä tai tukena muun hoidon kanssa. Keskustele aina ensin hoitavan lääkärisi kanssa, ennen kuin aloitat harjoittelun.

Kuka olen? Olen Sanna Mämmi, mindfulness-ohjaaja, joogaopettaja 200RYT ja LCF Life Coach.

Olen lisäksi viestintätoimiston Senior Content Spesialist. Voit hyödyntää sisältöosaamistani, jos kaipaat hyvinvointiin tai elämänhallintaan liittyviä sisältöjä.

 Yhteystietoni löydät sivun alalaidasta.

Kuvat: T.Vaino & Agency Leroy

 

Instagram @mammiwellness